ניהול סיכונים פיננסים

ניהול סיכונים פיננסים – להכיר את הסיכונים מראש

 

 

ניהול סיכונים פיננסים- לעבוד עם הכלים הפיננסים הנכונים

 

בחברות גדולות ובתאגידים, ניהול סיכונים פיננסיים מהווה חלק אינטגרלי של מערך של ניהול הסיכונים בחברה/תאגיד.

התחום של ניהול סיכונים פיננסים עוסק במכלול של צעדים שעל כל חברה לנקוט על מנת להגן על עצמה מפני סיכונים בתחום הפיננסי, ובהם, סיכוני שוק, סיכוני מטבע וגם סיכוני אשראי.

 

בניסיונם להפחית ולהקטין את הסיכונים בתחום הפיננסי, תאגידים וחברות משתמשים בכלים פיננסים שעומדים לרשותם כדי להקטין חלק ניכר של הסיכונים. ניהול סיכונים פיננסים נכון, הינו ניהול סיכונים פיננסים, שבו מכינים תכנית גידור מפורטת ויסודית שמבוססת על נתונים, ידע וניסיון של גורמים מקצועיים שעוסקים כבר שנים רבות בתחום של ניהול סיכונים פיננסים.

 

קבוצת פריקו מעניקה ייעוץ פיננסי לחברות/תאגידים שמעוניינות לנהל מערך של ניהול סיכונים פיננסים באופן עצמאי ובסיוע של חברת שמתמחה בייעוץ השקעות לגופים כלכליים ואחרים.

 

 

ניהול סיכונים פיננסים – הסיכונים שבפניהם חברה עלולה לעמוד

 

מערך של ניהול סיכונים פיננסים אמור להגן על חברות/תאגידים בפני סיכונים שונים, שעלולים להתרחש בגלל שינויים בשוק הפיננסי, או פעולות בלתי חוקיות של העובדים באותו הגוף.

  1. 1. סיכונים עקב שינויים בשוק:

עלייה בשיעור האינפלציה, עלייה בשער הריבית, ירידה בשערי מטבע חוץ , עלייה בחומרי הגלם ועוד.

  1. 2. סיכונים עקב פעולות בלתי חוקיות של העובדים:

פעולות בלתי חוקיות של עובדים מתוך המערכת, מנהלים או עובדים זוטרים בעלי גישה ישירה למסמכים או למנגנונים רגישים, עלולים לסכן את החברה, באופן בלתי מודע, או שבזדון.

אלה גורמים נפוצים, שעלולים להוות כסיכונים פיננסים עבור חברות/תאגידים ומולם חברות צריכות להיערך בהתאם. בכדי להיות ערוכים בצורה היעילה ביותר, מול גורמים אלה, מומלץ להעסיק חברת ייעוץ להשקעות כמו חברת פריקו, ששנים רבות עוסקת בתחום הפיננסים בארץ, ומעניקה שירותי ייעוץ לגופים שמבקשים להיות ערוכים ומוגנים בתחום של  ניהול סיכונים פיננסים.

 

 

מתי גובר העניין של חברות בתחום של ניהול סיכונים פיננסים

העניין בטיפול בתחום של ניהול סיכונים פיננסים גובר בתאגידים/חברות ככל שתנודות המחירים בשוקי ההון, חומרי הגלם, המט"ח, והריבית גוברות.

סטיות תקן , שהינן המדד המרכזי לקביעת סיכוני שוק, מודדות תנודות אלה ומבשרות על שינויים או יציבות בשוק ההון המקומי והעולמי.

חברת פריקו, מעבירה לחברות/תאגידים, שלהם היא מייעצת, דוחות פיננסים ומעניקה ללקוחותיה מגוון רחב של מכשירים וכלים לקביעות מערך ניהול סיכונים פיננסים ולגידור אותם הסיכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *